Pepatah

Kalau tak mampu menjadi garam untuk mengawet ikan janganlah kamu menjadi langau yang merosakan ikan

Search This Blog

Followers

Saturday, March 5, 2011

Anwr menghina Sultan

KECOH mengenai khabarnya terdapat bukti kukuh yang mengatakan bahawa Anwar ada mengeluarkan kenyataan yang menghina Sultan sebuah Negeri ini membangkit kemarahan masyarakat Malaysia. Bukti ini dikatakan akan mengheret Anwar ke muka pengadilan apabila pendedahan ini dibuktikan di sebuah blog terkenal.




Ada individu dari PKR telah sempat merakamkan kenyataan Anwar yang secara jelas mempamerkan kata2 Anwar menghina Sultan tersebut. Perkara ini pernah dibangkitkan satu ketika dahulu namun ianya dinafikan oleh Anwar dan menganggap ianya berbentuk fitnah yang sedikit sebanyak mencemarkan kreliubiliti beliau.

Anwar sebelum ini juga pernah menghina institusi Raja2 Melayu apabila mendakwa telah menemui yang Di Pertuan Agong bagi mengadakan Sidang Parlimen Khas sebelum merampas kuasa Kerajaan Persekutuan pada 16 September 2008 namun ianya tidak berlaku.

Namun dikatakan tiada kaitan dengan Kerajaan 16 September tetapi ada sesuatu yang Anwar tidak berpuas hati dengan Sultan Negeri tersebut. Bilakah bukti tersebut akan didedahkan? Nantikan perkembangan blog2 pro Kerajaan dari semasa ke semasa.

No comments: