Pepatah

Kalau tak mampu menjadi garam untuk mengawet ikan janganlah kamu menjadi langau yang merosakan ikan

Search This Blog

Followers

Thursday, March 31, 2011

Majlis Anugerah cemerlang guru Larut....

Kemunting 31/4/11..............Ok, Boleh dikatakan ok... semua target kehadiran tercapai 500 orang seperti yang di idamkan, Dr Poad Zakarshi Timbalan menteri datang .. Semua berjalan lancar. Band PSKPP ok. Makanan boleh kata ja la ok . cabutan bertuah pun ok..


Majlis yang berjalan cukup baik diserikan dengan doa dan terus makan menjamu selera... Sayanglah kerana diikutkan perjanjian asal makanan itu ala-ala hotel. Tapi sayang, makanan yang dijanjikan itu rasanya tak wujud. Saya dan kebanyakan jawatankuasa membayangkan makanan yang diletakan dalam mangkok steel bertutup, mempunyai api dibawahnya tapi tersasar. Makanan dimasokan kedalam pinggan biasa, ditutup dengan plastik. macam makan rumah orang kenduri kawin ... Meraikan guru itu agak tidak terai terabai maksud saya .. Buat masih melepaskan batuk ditangga. Setakat makanan seperti itu Hj At Ayam boleh buat, tak payah dari Kuala Lumpur.. Katanya caterer makanan yang PM selalu makan. Kelengkapanya tiada so tersasar.

Anugerah saya tak rasa ia menepati kreteria berpolitik. Silap banyak. Lemah pemilihan itu.. Nampaknya sesaorang yang mendapat perhatian dan anugerah ialah orang yang tak bermasyarakat . Kenal takat keliling kampung dia saja. tak perlu jadi pengerusi susah susah. Ajar di sekolah dah lah . Saya tak mau pertikai orang yang dapat tapi tengok lah sapa yang lebih wajar. Lemah juga tu termasuklah saya selaku jawatan kuasa.

sepatutnya jawatankuasa DUN tu yang pilih bukan nya pejabat

No comments: